Over Santesa

De expertise van Santesa B.V. bestaat uit de marketing en verkoop van vrij verhandelbare gezondheids- en zelfzorgproducten. Hiertoe behoren eigen producten en vertegenwoordigingen van  buitenlandse ondernemingen. De productlijnen  bestaan uit natuurlijke zelfzorgproducten (fyto-therapie), natuurlijke voedingssupplementen en gespecialiseerde huidverzorging. Santesa B.V. is bekend met haar eindgebruikers als met het distributiekanaal dat haar bedient, en heeft hier haar organisatie optimaal op afgestemd.

Geschiedenis

In 1982 besloot Santesa zelfzorgproducten te vermarkten. Dit gebeurde naar aanleiding van veranderende regelgeving op het gebied van medicijnen. De houding van de overheid ten opzichte van zelfmedicatie werd flexibeler. Om de klanten een professionele service en kennis te garanderen, werden specialisten in therapeutische deelgebieden aangenomen.

In 2004 nam Santesa de activiteiten van Indros over. Hiermee breidde Santesa haar zelfzorg-assortiment uit. Onder andere het fytotherapeutische merk Vitotaal® komt van Indros. In 2008 werd de huidverzorgende lijn van Dr. van der Hoog aan het assortiment toegevoegd, bekend van ‘de maskers van Dr. van der Hoog’.

In 2017 verkocht Santesa de in eigen beheer ontwikkelde huid verzorgende lijn van Dermolin, speciaal voor mensen met een gevoelige huid, en de vitaminelijn van Essential Organics.

Uitgangspunt: Quality in care

Sinds haar ontstaan, hanteert Santesa het uitgangspunt dat haar producten en diensten een toegevoegde waarde moeten hebben voor de gebruikers en voor de professionals die ermee werken.

Dit uitgangspunt vertaalt zich in de combinatie van:

  1. de kwaliteit van het productportfolio
  2. aandacht voor de klanten en relaties
  3. de manier waarop de medewerkers als een team samenwerken